Avagy hogyan törekedhetünk a testi és a lelki boldogság megélésére

Szeretet-Egészség-Harmónia

Konkrét ötletek tápanyagokban gazdag és egészséges reggelire

A tudatosan összeállitott növényi étrend lehet válozatos és finom is :)

2017. március 14. - Kasza Anita

Mikor egy ételt készítek, általában az intuíciómra hallgatok, és nem annyira figyelek az anyaghányadokra. Az alábbi ételek pontos receptjeit még nem jegyeztem fel sehová sem. De igyekszem folyamatosan bepótolni az elmaradásomat :)

A legtöbb, itt megjelenő ételt tavaly nyáron készítettem, ezért szezonalitását tekintve nem mindegyik aktuális jelenleg (kifejezetten sok bogyós gyümölcsöt fogyasztottam szezonjában :), de az ötletelésben segítség lehet.

Mivel heti 6-7 alkalommal sportolok, kifejezetten fontos számomra, hogy táplálékaim tápanyagösszetétel szempontjából a lehető legoptimálisabbak legyenek, ezért használom esetenként példaképem, Tóth Gábor okleveles élelmiszeripari mérnök és táplálkozáskutató teljesen megbízható, természetes alapanyagokból álló táplálékkiegészítőit, leginkább magőrleményeit és növényi fehérjéit. (Ezekről bővebb információkat itt lehet olvasni: http://www.blnce.hu/)

A tápláló és egészséges növényi alapú reggeli összetevői az alábbiak lehetnek:

  1. Édes reggelikhez:
    - Friss gyümölcsök, aszalványok, fagyasztott bogyós gyümölcsök
    - Gluténmentes gabonák: köles, hajdina, barna rizs, quinoa, amaránt, kukorica
    - Glutén tartalmú gabonák: zab, rozs, tönkölybúza, királybúza, árpa
    - Olajos magvak (dió, mák, szezámmag, kesudió, mandula, brazildió, pekándió, chia mag, mogyoró, földimogyoró, pisztácia stb.)
    -Növényi tejek (lehetnek házilag készítettek vagy boltiak: rizstej, zabtej, diótej, máktej, mandulatej stb.)
    - Édesítőszerként alkalmazva: banán, datolya, méz, rizsszirup, agávészirup, kókuszvirágcukor, nyers nádcukor, biocsicsóka-sűrítmény, eritrit (porrá őrölve is), stívia.

    Sós reggelikhez:
    - Teljes kiőrlésű kenyérfélék
    - Zöldségek nyersen, párolva, vagy pástétomnak elkészítve (padlizsánkrém, lecsókrémek)
    - Csíráztatott gabonák (például körözött csíráztatott hajdinából.)
    - Olajos magvak
    - Csírák
    - Hidegen sajtolt növényi olajok

Reggeli ajánlások

Édes reggelikhez:


kokuszos_koleskasa_kesudios_cseresznyeontettel_afonyaval.jpgKókuszos köleskása kesudiós cseresznyeöntettel és áfonyával

 

hazi_baracklekvarral_es_kesuvajjal_toltott_hajdina-_es_zabpehelylisztbol_keszult_palacsinta_gyumolcsokkel.jpgHázi baracklekvárral és kesuvajjal töltött hajdina- és zabpehelylisztből készült palacsinta szőlővel és görögdinnyével

 

almas-fahejas_hajdinakasa_csiraztatott_hajdinabol_bogyosgyumolcsokkel_es_brazildioval.jpg Almás-fahéjas hajdinakása csíráztatott hajdinából bogyós gyümölcsökkel és brazildióval (szelén!)

 

ananaszos_zoldturmix_sport_plusz_formulaval_es_kendermag_feherjevel.jpgZöldturmix ananásszal, banánnal és spenótlevéllel, blnce Sport Plusz formulával (olajtalanított magőrlemény)

 

fahejas_zabkasa_afonyaval_es_kajszibarackkal.jpgFahéjas zabkása áfonyával és kajszibarackkal

 

vaniliapudingos_tejberizs_barnarizsbol_rizstej_es_diotej_keverekebol_keszitve_bogyos_gyumolcsokkel.jpg Vaníliapudingos tejberizs barna rizsből rizstejből és diótejből készítve, bogyós gyümölcsökkel

 

hamis_turogombo_kolesbol_kokuszos_szojajoghurttal.jpgHamis túrógombóc kölesből kókuszos szójajoghurttal

 

tejbegriz_rizstejjel_teljes_orlesu_tonkolydarabol_mogyoroval_goji_bogyoval_gorogdinnyevel_afonyaval_es_malnaval.jpgTejbegríz rizstejjel, teljes őrlésű tönkölydarából törökmogyoróval, goji bogyóval, görögdinnyével, áfonyával és málnával

 

tonkoly-_es_zabpehelylisztbol_keszult_palacsinta_vanilias_kesukremmel_es_ananasszal.jpgTönköly- és zabpehelylisztből készült palacsinta vaníliás kesukrémmel és ananásszal (a tönkölyliszt egy részét néha kiváltom Pro Rice natúr rizsfehérjével, ha épp fehérjebevitelemet szeretném növelni)

 

edes_bundaskenyer_oszibarackkal_szederrel_afonyaval_zoldturmix.jpgÉdes bundáskenyér őszibarackkal, szederrel, áfonyával és zöldturmix blnce Sport Plusz formulával
(olajtalanított magőrlemény)

 

rozspelyhes_zabkasa_diotejjel_es_diopeppel_szilvaval_es_malnaval.jpgRozspelyhes zabkása diótejjel és abból visszamaradt diópéppel szilvával és málnával

 

bogyos_gyumolcsos_zold_turmix_ceklalevellel_es_kendermag_feherjevel.jpgBogyós gyümölcsös zöld turmix céklalevéllel és blnce Női formulával (olajtalanított magőrlemény)

 

citromos_vegan_turotorta_tofubol.jpgCitromos vegán "túrótorta" tofuból

 

almas-fahejas_muffin.jpgAlmás-fahéja muffin tönkölylisztből
(A tönkölyliszt egy része kiváltható Pro Rice natúr rizsfehérjével, ha épp fehérjebevitel növelésére van szükségünk)

 

bananturmix_dio-_es_rizstejbol_chiamaggal_es_lenmagpehellyel.jpgBanánturmix dió- és rizstejből chia maggal és lenmagpehellyel

 

vegan_brownie_vegan_vanilia_fagyival.jpgVegán brownie vegán vanília fagyival

Sós reggelikhez:

 

szivbarat_tepertokremes_durumcipoval_es_padlizsanszalonnaval.jpgSzívbarát "tepertőkrém" durumcipóval, padlizsánszalonnával és medvehagymával

 

avokadokremes_durumcipo_aszaltparadicsommal_es_porehagymaval.jpgAvokádókrémes durumcipó aszalt paradicsommal és póréhagymával

 

vegan_bundas_durumcipo_csicseriborsoliszttel_es_tofuval_keszitve.jpgVegán bundás rozskenyér csicseriborsóliszttel és tofuval készítve

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretet-egeszseg-harmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr4712327155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.