Avagy hogyan törekedhetünk a testi és a lelki boldogság megélésére

Szeretet-Egészség-Harmónia

Mennyei krémes zabkása kókuszvirágcukros diómorzsával és eperrel - Tökéletes reggeli

Nem csak a gyerekek kedvence lesz! :)

2017. április 19. - Kasza Anita

Gyermekeim ugyanolyan örömmel fogyasztják, mint a „tejbegrízt”. :) (Az én „tejbegrízem” receptjét is leírom hamarosan.)
 A zabot és a diót alapvető élelmiszernek nevezném ki, mondjuk a búzafinomlisztből készült kenyér és a tej helyett. Napi szinten kellene ezeket fogyasztani.
A zab áldásos hatásairól dióhéjban: „Beltartalmi értékeit tekintve a zab az egyik legértékesebb gabona. A zab rendelkezik az összes gabona közül a legjobb minőségű fehérjével. A nyolc esszenciális aminosav optimális mennyiségben található meg benne. Olyan anyagokat tartalmaz, amelyek élettel töltik fel a szervezetet, így például depresszió esetén is alkalmazható a jó hangulat elősegítésére. A vitaminokat és a nyomelemet is nagyszerű összetételben tartalmazza. Minden más gabonánál több kalcium, vas, foszfor és magnézium van benne. Kiváló cink- és mangánforrás. Többféle B vitamint és antioxidánst tartalmaz. További pozitív előnye, hogy a szervezetben megköti a savakat….” (Napfényes Élet Alapítvány – Gabonaételek, 2007).
A dió csodálatos hatásairól az egészségre már korábban itt írtam: http://szeretet-egeszseg-harmonia.blog.hu/2017/03/02/diotej
Ez a zabkása fogyókúrázók számára is nyugodtan ajánlható reggelire, ugyanis lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz. A kókuszvirágcukor glikémiás indexe alacsony, így ezzel nyugodtan édesíthetünk, de azért az ezzel történő édesítést sem kell túlzásba vinni.
A brazil dió kiváló szelénforrás. Mivel Magyarországon a talaj szelénben szegény, ezért ennek a nyomelemnek a folyamatos utánpótlására fokozottan kellene mindenkinek ügyelni.
Egy kérésem lenne: ne rontsuk el ezt a fantasztikus ételt azzal, hogy állati tejjel készítjük el! A tej ugyanis olyan savas környezetet hoz létre a szervezetben, amely meggátolja a zabban és a dióban lévő számos ásványi anyag és vitamin optimális hasznosulását. (Mint ahogy egyéb élelmiszerekét is….)

dscn0838.JPG

Elkészítési idő: kb. 15 perc

Hozzávalók 4 adaghoz: A csésze 3 dl-es.

A zabkásához:

  • 3 csésze rizstej (vagy egyéb tetszőleges növényi tej)
  • 1 csésze darált zabpehely (nem feltétlenül fontos ledarálni, de így kellemesebb állaga lesz)
  • 1 csapott evőkanál kókuszolaj
  • 3 evőkanál kókuszvirágcukor

A zabkása tetejére:

  • 2 marék dió
  • 2-3 szem brazil dió (opcionális, de ajánlott, mert nagyon jó szelénforrás)
  • Kevés kókuszvirágcukor (ízlés szerint)
  • Esetleg kevés fahéj vagy malátapor ízlés szerint
  • Idénygyümölcs (jelen esetben földieper)

Elkészítés:

A zabpelyhet igény esetén ledaráljuk. (Én ezt kb. 1-2 perc leforgása alatt egy nagy teljesítményű turmixgépben teszem.). A rizstejet felforraljuk, hozzáadjuk a zabpelyhet, kézi habverő segítségével simára keverjük, ügyelve arra, hogy ne maradjon csomós. Majd hozzáadjuk a kókuszvirácukrot és a kókuszolajat. Kb. 5 percig folyamatos kevergetés mellett főzzük. Nem kell, hogy teljesen besűrűsödjön, mivel tovább sűrűsödik a hűlési folyamat során is a tányéron. Tányérokra szedjük, néhány percig pihentetjük.

A tetejére:
A diót száraz serpenyőben kevergetve pár perc alatt megpirítjuk, majd a brazil dióval törőmozsárban összetörjük és elkeverjük a kókuszvirágcukorral, a zabkása tetejére szórjuk. Tetszőleges idénygyümölccsel  vagy esetleg aszalt gyümölccsel tálaljuk.

Jó étvágyat kívánok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretet-egeszseg-harmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr1012436867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.