Avagy hogyan törekedhetünk a testi és a lelki boldogság megélésére

Szeretet-Egészség-Harmónia

Fokhagymás-spenótos pirított tofu hajdinával

2018. március 21. - Kasza Anita
Hús helyettesítésére az alábbi növényi élelmiszerek kiválóan alkalmasak:
 
- szejtán (búzahús, állagában és ízében ez emlékeztet leginkább a húsra, azonban én nem használom, mert tömény glutén),
- szárított szójakocka (melyet felhasználás előtt minimum egy fél órára fűszeres, forró vízben kell áztatni, az én esetemben nem olyan könnyedén emészthető)
- tofu.
Én ezek közül a tofut kedvelem a leginkább, mivel: tartalmazza az összes esszenciális aminosavat, amelyből a szervezet felépíti a számára szükséges fehérjéket, nagyon sokféleképpen fűszerezhető, sósan és édesen, akár egy túrótortához is kiváló túró helyett. :) Az élelmiszeripar egyes résztvevői így érthető okokból előszeretettel szeretik lejáratni a tofut, igazából valódi indok nélkül, kevésbé reprezentatív kutatásokra hagyatkozva. A GMO mentes tofu - amely egy fermentált szójakészítmény - az európai ember számára is könnyen emészthető - értékes fehérje, omega-3 zsírsav, kalcium, vas, magnézium, cink és B1 vitamin forrás. Fogyasztása kb. heti két alkalommal ajánlott. Nyersen, fűszerek nélkül nem igazán ízletes (ahogyan a húsok sem).
img_2565.JPG

Hozzávalók 4 személyre:

60 dkg natúr tofu
70 dkg zsenge spenót (friss vagy mirelit)
10 db szárított, olajban eltett paradicsom
Kókuszolaj
Olívaolaj
Tiszta só
Bors
Kb. 10 gerezd fokhagyma
Opcionális: kevés szárított chilipehely
Néhány csepp frissen préselt citromlé

Köretként: hajdina alaposan átmosva, sós vízben, 1 db bio zöldségleveskockával megfőzve. (Két féle hajdinát lehet kapni a boltokban: sötétebb, barnás színűt és egy világosabb, sárgás-zöld színűt. Érdemes a világos változatot használni, annak nincs kesernyés utóíze, ha alaposan átmossuk.)

Elkészítés:

Ha friss spenótot használunk, a spenót vastag szárát letépkedjük. Az alaposan megmosott spenótleveleket néhány percre forrásban lévő, sós vízbe dobjuk, leszűrjük. (A cél: épphogy összeessenek a levelek.) A szárított paradicsomokat csíkokra szeleteljük.
A tofut felkockázzuk, kókuszolajon felhevített serpenyőben, erős tűzön megpirítjuk, hogy kérget kapjanak a tofukockák. (Itt olívaolajat szándékosan nem használok, mert azt nem szabad magas hőfokra hevíteni, mivel alacsony hőmérsékleten oxidálódik.) Pirítás közben erősebben sózzuk, borsozzuk, mintha húst használnák, a tofu elnyeli a sok fűszert. Esetlegesen egy kevés szárított chilipellyel is megszórhatjuk, ettől pikánsabbá válik.
Közben egy másik edényben egy-egy evőkanál kókuszolajat és olívaolajat melegítünk, hozzányomjuk a fokhagymagerezdeket, hozzáadjuk a leszűrt, lecsepegtetett spenótot és a felszeletelt szárított paradicsomot, kissé sózzuk borsozzuk. Magas lángon, néhány percig kevergetve megvárjuk, amíg a spenót elfövi szinte az összes levét, amelyet eresztett, ha ez megtörtént, hozzáadjuk a pirított tofukockát. Megkóstoljuk, szükség esetén utóízesítjük. (Én a végén még nyomtam hozzá egy gerezd fokhagymát nyersen, jót tett neki.

Főtt hajdinával tálaljuk. (Ha valamiért idegenkedünk a hajdina ízétől - egyébként a világos színű hajdina alaposan átmosva mellékízmentes - érdemes valamely kedvelt zöldséget belekeverni (pl. zöldborsót), esetleg egy kevés konzerv kukoricát - én ez utóbbival tálaltam a gyerekeimnek, bejött. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretet-egeszseg-harmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr5013757444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.