Avagy hogyan törekedhetünk a testi és a lelki boldogság megélésére

Szeretet-Egészség-Harmónia

Szeretet-Egészség-Harmónia

Jászberény, futás, öröm!

Élménybeszámoló az I. Jászság Dinamikája Futónapról

2019. október 12. - Kasza Anita

Abban a szerencsés helyzetben részesülhettem, hogy életem eddigi legkülönlegesebb félmaratoni futóversenyén szülővárosomban, Jászberényben - egy nappal a születésnapom előtt – vehettem részt. Pedig már jó néhány éve futok, és számos futórendezvényt bejártam. Ezen a versenyen, mondhatni, spontán indultam, ugyanis 13 nappal a verseny előtt találtam ki, hogy lefutom a 21km-et. Így kifejezetten erre a versenyre most nem készültem, de szinte mindennap sportolok valamit valamilyen formában - futás, Nia tánc, fegyencedzés, jóga, úszás, kerékpározás -, és emellett teljes értékű növényi étrenden élek, úgyhogy nem tartottam attól, hogy nem rendelkezem a szükséges egészségi állapottal és állóképességgel a táv teljesítéséhez.  Azonban most egyáltalán nem számított, mennyi idő alatt teljesítem a félmaratoni távot. Magáért a futás öröméért, a versenydrukkért és a táj élvezetéért vettem részt a versenyen.

futas_okt_12_bence.jpgBence 3,5km-et, anya 21-et futott :)


A leglenyűgözőbb számomra az volt, hogy a háromszor 7km-es kör keresztülívelt jászberényi kisutcákon, szántóföld melletti földes úton, állatkerten át, kutyakiállítás mellett, és szintkülönbségekkel tűzdelt terepen, erdőn keresztül a Zagyva folyó mentén.  Az erdőben szinte harapni lehetett a friss levegőt, és még a kismadarak drukkoltak nekünk csodaszép énekükkel. Mindehhez még a Jóisten is csodaszép napos idővel ajándékozott meg minket. Szóval ilyen változatos terepen átívelő versennyel még nem találkoztam mindezidáig. Ráadásul lehetőség volt 7 és 14km-es versenyen indulni ugyanezen a körön, így a rövidebb távon indulók is ugyanúgy élvezhették ezeket a csodákat Jászberényből.

72461534_694955454358951_7181914862056898560_n.jpg Jászberény, Zagyva folyó

Ugyanakkor a szervezők a legkisebbektől kezdve mindenkire gondoltak, mivel számos táv közül lehetett választani: volt lehetőség indulni 0.3, 1.4, 3.5, 7, 14 és 21km-en is, és minden résztvevő befutóéremmel gazdagodhatott. A 10 éves Bencém is részt vett a versenyen, ő 3,5km-et futott.
Maga a szervezés is teljesen profi munka volt! Olyan szépen lebonyolították a rendezvényt, hogy a kb. 1000 induló ellenére sem lehetett nagyobb tumultust tapasztalni sem a rajtszámátvételnél, sem a ruhatárnál, sem a mosdóknál.  A frissítési pontokat is tökéletesen megoldották. Minden elismerésem a szervezőké! És ezer köszönet és hála a helyi vállalkozóknak, akik támogatásaikkal hozzájárultak a verseny nagyon magas szintű színvonalához.
Nagyon jól éreztem magam az egész verseny alatt végig, futás közben sikerült régi ismerősökkel találkoznom, és néhány szót váltanom velük. Ráadásul a táv vége felé egyre gyorsabb tempót produkáltam. Úgyhogy kifejezetten elégedett vagyok a félmaratonra történő készülés nélküli teljesítményemmel. Végtelenül hálás vagyok, amiért részt vehettem ezen a versenyen!
Várom a folytatást! Addig is egy jó tanácsot szeretnék adni mindenkinek saját, eddigi tapasztalataim alapján: Nem az a lényeg, hogy milyen gyorsan tudod, hanem, hogy bármikor képes vagy önmagad versenyét teljesíteni. Ha mindennap egyetlen kis dolgot teszel testi, lelki vagy szellemi fejlődésed érdekében, már nem éltél hiába! Csak lazán és könnyedén! :)

futas_okt_12.jpg

Csodás fejlődést kívánok Nektek az élet minden területén!

Kasza Anita

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretet-egeszseg-harmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr5015219430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása