Avagy hogyan törekedhetünk a testi és a lelki boldogság megélésére

Szeretet-Egészség-Harmónia

Szeretet-Egészség-Harmónia

Rólam

2017. március 07. - Kasza Anita

_dsc0321.JPG1984-ben, Jászberényben születtem. Végzettségem szerint közgazdász, aerobik sportoktató, szakács és Nia tanár vagyok. Jelenleg Hajdúszoboszlón élek, ahol egy panziót üzemeltetünk családi vállalkozásban,  Nia órákat tartok, és 2018. november 5-én nyitom a saját konyhámat Vegán Harmónia névvel, melyben egyelőre én egyedül fogok főzni. Két kisgyermekem van, ha éppen nem dolgozom, igyekszem sok időt tölteni velük. Emellett napi szinten sportolok: a Nia órák mellett sokat futok, 2017 októberében futottam életem első maratonját. Teszem  mindezt tudatosan felépített, teljes értékű növényi étrendet követve.

A táplálkozás és az éppen aktuális „divatdiéták” tanulmányozása 12 éves korom óta folyamatosan jelen van életemben (akkor hagytam fel ösztönösen, saját szervezetem jelzéseire figyelve, mindörökre a vörös húsok fogyasztásával, valamint nagy mértékben csökkentettem a cukor és a finomliszt bevitelét - 1996-ban Magyarországon!). Az utóbbi 4 évben pedig kiemelten próbálom bővíteni ismereteimet a táplálkozástudomány témakörén belül. 

Érettségi után valójában dietetikusnak szerettem volna tanulni, de édesapám más életutat szánt nekem, amiért a Budapesti Gazdasági Főiskola mellett döntöttem az Egészségügyi Főiskola helyett. Egyébként most hálával tartozom ezért édesapámnak… A blogban található cikkek elolvasását követően egyértelművé válik, hogy miért.

A táplálkozástudomány iránti komoly érdeklődés az alábbi KORÁBBI egészségügyi problémák miatt kapott jelentős szerepet életemben:

  • Gyermekkori kövérség, elhízásra való erős hajlam
  • Renyhe bélműködés
  • Komoly esztétikai bőrproblémák (Legsúlyosabban 15 éves koromban jelentkeztek, mikor tetőtől talpig piros pöttyös voltam): pattanásos bőrrel párosult örökletes keloid hajlam (a keloid miatt egész életemben hegesedéssel gyógyultak sebeim és a pattanás maradványai is,
  • A pattanásos bőr komoly ételintolerancia eredményeként következett, többek között erősen intoleráns vagyok mindenféle tejtermékre, búzára, kukoricára, pisztáciára, árpára, zellerre, sörélesztő pehelyre is.
  • Gyakori vashiányos vérszegénység
  • Gyorsan szuvasodó fogak
  • Terhesség alatti folyamatos méhösszehúzódások, erős görcsök. Egy vetélés 20 hetes, azaz félidős terhesen.
  • Magas vérnyomásra való hajlam. (Édesapámnak, édesanyámnak és nálam 5 évvel fiatalabb öcsémnek is magas a vérnyomása.)

Táplálkozási ismereteimet többek között az alábbi szakemberek írásaiból, előadásaiból tanultam:
T.Colin Campbell PhD, Thomas M. Campbell, Dr. Edward Howell, Ruediger Dahlke, Brian R. Clement, Theresa Foy DiGeronimo, Jonathan Safran Foer, Victoria Boutenko,Tóth Gábor, Csengei Károly, Dr. Ládi Szabolcs, Sebestyén Szilvia, Váradi Tibor, Lénárt Gitta... és még sokan mások.

Nagyon érdekes volt számomra, hogy mind  saját szervezetem tudatosan megfigyelt jelzései, mind a független (élelmiszeripar és gyógyszeripar által nem finanszírozott!) táplálkozástudományi kutatások eredményei, illetve modernebb felfogású orvosok, szakemberek véleménye ugyanabba az irányba mutattak: a tudatosan összeállított, teljes értékű növényi étrend irányába. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenki számára a 100%-os növényi étrend jelenthet megoldást, hiszen minden esetben figyelembe kell venni az egyéni igényéket, toleranciákat, azonban szerintem eléggé elgondolkodtató.

A jelenlegi táplálkozásommal, a teljes értékű növényi étrend segítségével a fent említett egészségügyi problémákat a bőrproblémákat leszámítva sikerült teljesen kiiktatnom, a bőrproblémáimat pedig jelentős mértékben mérsékelnem. A vetélésemet követő két évre, egészséges kislányt hoztam világra, és a szülést követően tökéletes volt a vérképem! Saját tapasztalatom alapján ez annak köszönhető, hogy terhességem alatt áttértem a teljes értékű növényi étrendre.  Ugyanis ebben a terhességemben is ugyanolyan erősen jelentkeztek a görcsök, mint korábban, mikor félidős terhesen megindult a szülés és elfolyt a magzatvíz. Ahogy ekkor ÖSZTÖNÖSEN, egyik napról a másikra abbahagytam a húsfogyasztást, ezzel párhuzamosan, egyik napról a másikra megszűntek a görcsök is.

2016 szeptemberében egy komoly tragédia következtében több, mint fél éven keresztül mély depresszióban szenvedtem. E lelki törés következtében kezdtem el folyamatosan a "MIÉRT"-eket kutatni, rengeteget olvastam, és elkezdtem önfejlesztéssel foglalkozni különféle tanfolyamok, önfejlesztő tréningek keretein belül.

Ebben az időszakban számos öngyógyító módszert is alkalmaztam saját magamon, melynek ekkor még nem is voltam tudatában, hogy mindez lényegében annak minősült. Néhány ilyen ilyen öngyógyító technika volt például (a rendszeres sporttevékenység mellett): meditációs technikák alkalmazása, táncterápia, zeneterápia énekléssel, irodalomterápia: olvastam, folyamatos írásaim, verseim születtek. Elkezdtem tanulmányozni a kristálygyógyászatot, a Pránát és a Reikit és a kvantumfizika világát.
Természetesen nem utasítom el a nyugati orvostudományt, azonban úgy gondolom, hogy először érdemes megpróbálkozni az ősi, természetes módszerek alkalmazásával, mielőtt bármiféle gyógyszeres kezelést, esetleg orvosi műtétet alkalmaznánk. Ez persze az egyéni eset súlyosságától és probléma előrehaladott állapotától is függ. (Azt azonban elég súlyos problémának találom, hogy orvosaink alig tanulnak táplálkozástudományt az egyetemen.)

A fent említett történések következtében jöttem rá arra, hogy miért is vagyok én ezen a Földön ITT és MOST, mi is valójában a feladatom.

Hiszem, hogy létezik Isten, azonban egyetlen vallást sem tudok teljes mértékben elfogadni.

Egy dologban teljesen biztos vagyok: Minden okkal történik ezen a Földön, minden értünk van és nem ellenünk. Azért, hogy erősödjünk mindenféle értelemben, fejlődjünk, tanuljunk, és megtanuljunk emberibb emberek lenni! Ha ezt az egy dolgot megértené minden ember, hatalmas lépést tehetne előbbre az emberiség!

Egész életemben arra törekedtem, hogy segítsem az engem körülvevő embereket, és úgy érzem, hogy ezzel a bloggal tapasztalataim, és folyamatos, autodidakta módon elsajátított ismereteim által ez most megvalósulhat. Ugyanakkor állandó jelleggel él bennem van egy fajta tudásvágy, ezért kérem Önöket, kedves Olvasóim, hogy tanítsanak engem Önök is esetleges észrevételeikkel, építő jellegű kritikáikkal!

Köszönettel és őszinte szeretettel:

Kasza Anita

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretet-egeszseg-harmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr6412319137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dóra Bereczki (törölt) 2017.04.24. 06:47:37

Szia kedves Anita!
Elolvastam vagy màr 3x az ikerlàngos íràsodat, rettentő sok hasonlósàgot véltem felfedezni íràsodban- ami velem is megtörtént. -Szívesen beszélgetnék egy olyan emberrel aki velem hasonló cipőben jàr/jàrt. Esetleg lenne kedved hozzà? :)

Kasza Anita 2017.04.24. 07:18:25

Kedves Dóra! Nagyon szívesen beszélgetnék veled, ahogyan másokkal is, akik hasonló cipőben járnak/jártak! Tudnál nekem egy privát Facebook üzenetet írni, hogy ezt a beszélgetést milyen formában képzeled? Köszönöm szépen! :)
süti beállítások módosítása